חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה חשוב להקפיד על תרגילים שיחזקו את רצפת האגן?

ככל שאנו מתבגרות, כך גם איברי הגוף שלנו מתבגרים ומתעייפים איתנו, וההשפעות הפיזיות של התהליך הזה אינן מאחרות לבוא. אחד מהאיברים הכי רגישים לשינויים היא רצפת האגן, שתפקוד לקוי שלה יכול לשבש את שגרת החיים לחלוטין ולפגום קשות באיכותם.

רצפת האגן הוא חלק מאוד רגיש בגוף שלנו העובר טלטלות רבות במהלך השנים, בייחוד אצל נשים שעוברות לידות הפוגעות בחוזקו של האזור ויכולת התפקוד שלו. אם אתן לא מצליחות להעביר יום בנחת מבלי שנמצא בקרבתכן תא שירותים זמין, או שאתן סובלות מכאבים בזמן פעילות גופנית או קיום יחסי מין, ייתכן ורצפת האגן שלכן חלשה מידי.

איך זה מרגיש כשרצפת האגן חלשה?

הנה כמה תסמינים נוספים לרצפת אגן חלשה שימחישו עבורכן מה המשמעות הגדולה של ביצוע תרגילים לחיזוק רצפת אגן באופן קבוע:

  • כאבים בעת מתן שתן
  • אי שליטה בסוגרים
  • כאבי גב
  • עצירות ובעיות מעיים

אין כל דרך להמשיך לקיים שגרת חיים תקינה, מלאה וספונטנית כאשר הסכנות האלו מרחפות מעל ראשך. לכן חשוב להקפיד על שגרת תרגול נכונה, עקבית ובריאה. תרגילים לחיזוק רצת האגן הם תרגילים שניתן לעשות בכל זמן וכמעט בכל מקום (אפילו בזמן העבודה) ובאופן עצמאי לחלוטין. למדי על מספר תרגילים שנוח לך לבצע באופן קבוע והתחילי לחזק את השרירים שלך.

איך שומרים על תרגול קבוע?

שימו לב – תרגילים לחיזוק רצפת אגן אמנם מומלצים תמיד לנשים מבוגרות, אך תהליך של חיזוק שרירי רצפת האג שיחל עוד קודם בשנים הצעירות שלנו, יאפשרו לנו להגיע לתקופות המאתגרות של הגוף שלנו כאשר הבסיס כבר קיים ויש רק לשמר אותו.

את כל התרגילים אפשר לשלב בחיי היום יום ולגוון מיום ליום את הסוגים איתם אתן בוחרות לחזק את הגוף. הגיוון בשעות ובתרגילים יסייע לכן גם להתמיד על ידי כך שלא יקבע ריטואל משעמם ומעיק. ישנם אמצעי עזר שניתן להיעזר בהם לטובת התרגול כמו כיסאות, משקולות, כדור גומי וכדומה. גם אמצעי עזר יוכלו להרחיב עבורכן את היצע התרגילים שתוכלו לבצע.